logo wit
Vandaag besteld, morgen verzonden
Nieuwe klanten ontvangen 10 % korting
Verzending in België & Nederland
Gratis verzending vanaf € 30,00
Handgemaakte & natuurlijke producten
diffuser

FAQ

Al je vragen over onze diffuser beantwoord

Of je nu vragen hebt over onze diffuser of etherische oliën, op onze FAQ-pagina verzamelen we alle praktische informatie over onze producten. We geven je evengoed meer uitleg over ons verzendbeleid en de werking van onze webshop.

Uiteraard houden we je graag op de hoogte van je bestelling. Je ontvangt per e-mail de volgende updates:

  • Hoera, je hebt een bestelling geplaatst! Binnen een uur ontvang je een bestelbevestiging en gaan we meteen voor je aan de slag.
  • Zodra je bestelling is ingepakt en naar je onderweg is, ontvang je van ons een track-and-tracecode. Daarmee kan je de status van je pakket bij onze bezorgpartners in de gaten houden. 


We wensen je heel veel plezier met onze producten!

We maken het je graag zo aantrekkelijk mogelijk om online een bestelling te plaatsen. Daarom bezorgen we je bestelling volledig kosteloos bij een aankoop vanaf € 30,00 als je ingelogd bent op je account. Voor bestellingen onder € 30,00 betaal je € 5,87 verzendkosten.

Je kan je bestelling op je thuisadres of in onze showroom laten bezorgen. Daarvoor werken we samen met PostNL en bpost

Eenmaal besteld, kan je natuurlijk niet wachten tot je je heerlijke producten in huis hebt. We houden je dan ook op de hoogte wanneer je bestelling onderweg is en we sturen je een track-and-tracecode per e-mail. Met die code kan je makkelijk de status van je pakket bij onze bezorgpartner volgen en weet je wanneer je je bestelling mag verwachten. 

 

Het kan voorvallen dat je bestelling vertraging bij onze bezorgpartner heeft opgelopen. Houd daarom je track-and-tracecode in de gaten. Als een besteld product niet voorradig is, storten we je aankoopbedrag terug. In andere gevallen leveren we je volledige bestelling iets later dan op het door jou gekozen bezorgmoment. 

Tijdens drukkere periodes passen we onze bezorgtijden soms aan (bv. gedurende de feestdagen). Alle huidige levertijden vind je op onze website. Let er wel op dat we geen pakketten verzenden op officiële feestdagen

Je bestelbevestiging ontvang je meestal binnen een uur nadat je je bestelling afgerond hebt – bekijk zeker ook je spammail. Als je toch geen bevestiging gekregen hebt, controleer je best even of het aankoopbedrag van je rekening is gegaan. Zo ja, is je bestelling sowieso geslaagd. In het betalingskenmerk vind je ook je ordernummer terug. 

Mocht je na een aantal uren na je bestelling nog steeds geen bevestiging ontvangen hebben, horen we graag van je. Zo kunnen we je laten weten of je bestelling al dan niet goed verlopen is.

Het kan gebeuren dat we je bestelling moeten aanpassen voor we die verzenden. We laten je dan weten welke producten onderweg zijn en storten het aankoopbedrag van de geannuleerde producten terug. Heb je je bestelling ontvangen, maar zie je het bedrag van de geannuleerde producten nog niet op je rekening? Dan helpen we je verder aan de hand van je ordernummer. Geef ons gerust een seintje. 

Geen zorgen, wij willen uiteraard dat je tevreden bent met je aankoop. Het kan altijd gebeuren dat je per ongeluk de verkeerde keuze hebt gemaakt of dat je van gedachten bent veranderd. Nadat je een bestelling geplaatst hebt, kan je die zelf niet meer wijzigen. Bel ons of mail ons en wij zetten de fout voor je recht.

Je bestelling uitpakken, voelt bijna aan als een geschenk openen. Daarom hechten wij er veel belang aan dat je producten netjes bij je afgeleverd worden. Kom je toch voor een verrassing te staan? Laat ons dan gerust weten wat wij voor je kunnen betekenen. Zo kunnen we je alsnog van je nieuwe aanwinsten laten genieten. 

Tip: als je veel of grote producten besteld hebt en je bestelling niet compleet is, controleer je best even of we je bestelling niet in meerdere delen gaan bezorgen.

Wij pakken je cadeaus graag voor je in. Je kan in je winkelmand kiezen of je één of meerdere artikelen wil laten verpakken en of ze als geheel of apart ingepakt moeten worden. Je kan daarbij ook een persoonlijke boodschap voor de ontvanger toevoegen. Zou je advies willen krijgen als je een geschenk bestelt? Dan helpen onze onlinemedewerkers je via WhatsApp, via Messenger of telefonisch

.

Je krijgt bij ons altijd de kans om rustig over je aankopen na te denken. Als je dat wenst, kan je je producten naar ons terugsturen. Let er wel op dat je retourzending daarbij aan de volgende voorwaarden dient te voldoen:

  • Artikelen retourneren, kan tot uiterlijk veertien dagen nadat je je bestelling ontvangen hebt.
  • Producten moeten altijd ongeopend geretourneerd worden.
  • Stuur je producten terug in een ongeschonden verpakking, liefst in de originele verzenddoos.
  • Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, behouden wij ons het recht je retournering te weigeren of de schade te verrekenen.
  • Wanneer je je gehele bestelling retourneert, vragen wij je om ook het cadeau dat je kreeg bij aankoop terug te sturen. Zo niet, verrekenen wij het aankoopbedrag van het cadeau bij het te retourneren bedrag.
  • (Digitale) cadeaukaarten en gepersonaliseerde producten kan je niet retourneren.


Bewaar altijd het
verzendbewijs van je retour totdat je retournering volledig is verwerkt. Op de geleverde producten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Je kan eveneens via herroepingsrecht retourneren. 

Nadat je retourzending bij ons is bezorgd, storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug via je oorspronkelijke betaalmethode. Na ontvangst kan het tot uiterlijk veertien dagen duren voor we je terugbetaling volledig verwerkt hebben. Mocht het aankoopbedrag na die periode nog steeds niet op je rekening staan, helpen we je verder aan de hand van je ordernummer en verzendbewijs. Bij een cadeaukaart storten we het bedrag eerst terug op je rekening. 

  • Vul de container met water tot aan de vullijn.
  • Voeg 20 à 25 druppels 100 % pure etherische olie toe.
  • Plaats het deksel uit plastic en het stenen deksel terug.
  • Kies je tijdsinstelling (doorlopend of interval).
  • De aroma diffuser schakelt zichzelf automatisch uit wanneer hij leeg is.
  • Als je je diffuser niet goed onderhoudt, kan de levensduur ervan aanzienlijk verkorten. Dat proces kan dan weer tot een dure reparatierekening of zelfs een noodzakelijke vervanging leiden. Je aroma diffuser geregeld reinigen, is de beste manier om die optimaal te laten functioneren. Maar hoe maak je die nu precies schoon? Dat lukt het best met azijn en in het bijzonder met zuivere witte azijn

    Volg de volgende stappen om je diffuser met azijn schoon te houden:;

    • Trek de stekker uit het stopcontact en maak je diffuser leeg

    Haal de stekker van je aroma diffuser uit het stopcontact voor je aan het reinigingsproces begint. Die handeling voorkomt niet alleen schade, maar verzekert ook jouw veiligheid. Verwijder eveneens alle restjes water of etherische olie uit het reservoir. 

    • Vul je diffuser met water en een azijnoplossing

    Voeg gedestilleerd water aan het reservoir van je diffuser toe tot het ongeveer voor de helft gevuld is. Zorg ervoor dat je de maximale vullijn niet bereikt om schade te voorkomen. Voeg vervolgens tien druppels zuivere witte azijn toe. Terwijl water voldoende is om deeltjes aan de binnenkant van het reservoir te verwijderen, zal de azijn eventuele olieresten op de wanden tegengaan. 

    • Zet je diffuser aan

    Sluit je aroma diffuser aan en laat die maximaal vijf minuten draaien. Daardoor kan de oplossing met water en azijn door de aromaverstuiver stromen en alle resterende olie uit de interne mechanismen verwijderen. 

    • Voer het water en de oplossing af

    Nadat de reinigingsoplossing ongeveer vijf minuten door de aroma diffuser heeft gelopen, zet je je diffuser uit en haal je de stekker uit het stopcontact. Laat daarna de oplossing uit de diffuser lopen en laat die leeg achter. 

    • Reinig het residu

    Neem een wattenstaafje en dop dat in zuivere witte azijn. Daarmee kan je door eventuele olieaanslag snijden die nog op je diffuser zit. Gebruik het wattenstaafje om hoeken en krappe plekken in je diffuser schoon te maken en zorg ervoor dat alle olie wordt verwijderd. 

    • Spoel en droog je diffuser

    Nu alle resterende olie uit je diffuser is verwijderd, is het tijd om de azijn weg te wassen. Voeg gedestilleerd water aan je diffuser toe en laat dat een paar minuten door het toestel lopen. Het water zal de azijn verwijderen, waardoor je aroma diffuser fris en schoon blijft. Je kan vervolgens een microvezeldoek gebruiken om je diffuser voorzichtig te drogen. Als alternatief kan je je diffuser aan de lucht laten drogen. Welke methode je ook verkiest, het is belangrijk dat je aroma diffuser helemaal droog is voor je het deksel er weer op plaatst. 

    • Maak de kap van je diffuser schoon

    Tot slot kan je de buitenste kap van je diffuser schoonmaken. Het is essentieel om daarbij de instructies van de fabrikant te volgen. Hoe je de buitenkant schoonmaakt, hangt immers af van het materiaal waaruit die gemaakt is. Bij sommige diffusers volstaat het om de buitenmantel met een vochtige doek te poetsen, terwijl je bij andere toestellen een klein beetje afwasmiddel kan gebruiken. 

Hoe je je aroma diffuser best reinigt en hoe vaak je dat bij voorkeur doet, leggen we hieronder voor je uit. 

Dagelijkse reiniging aroma diffuser

Om de levensduur van je aroma diffuser te verlengen, is het van belang dat je die na elk gebruik reinigt en spoelt

  1. Haal altijd de stekker uit het stopcontact wanneer je je toestel niet gebruikt of wil reinigen.
  2. Giet het mengsel van water en etherische olie uit je diffuser. Veeg je toestel vervolgens droog met keukenpapier of een schone en droge katoenen doek. Reinig het trilplaatje in het midden van het toestel voorzichtig met een wattenstaafje. Zet er geen druk op of prop er zeker geen handdoek in. 
  3. Wanneer je toestel droog is, kan je het opnieuw vullen


Grondig onderhoud aroma diffuser

Afhankelijk van hoe vaak je je aroma diffuser gebruikt, is een grondig onderhoud meer nodig. Bekijk hieronder om de hoeveel tijd je je toestel best reinigt:

  • dagelijks gebruik – grondig reinigen elke veertien dagen
  • drie à vijf dagen per week – grondig reinigen elke drie weken
  • één à twee dagen per week – grondig reinigen elke maand

Tijdens een onderhoud volg je de volgende stappen:

  1. Vul de aroma diffuser voor de helft met water. Voeg tien druppels witte azijn toe. Die lost de achtergebleven oliën op.
  2. Zet de diffuser op een vlakke en stabiele ondergrond en laat het toestel vijf minuten vernevelen. 
  3. Verwijder het water en de azijn uit het toestel.
  4. Gebruik, indien nodig, een wattenstaafje met azijn om de kleine hoekjes schoon te maken. 
  5. Vul de diffuser opnieuw op met schoon water en laat het toestel nogmaals vijf minuten vernevelen.
  6. Het toestel is nu opnieuw klaar voor gebruik


Toestel ontkalken

Gebruik kraantjeswater zonder waterverzachter om je toestel te ontkalken. Anders kunnen er sporen van kalkaanslag ontstaan in het reservoir en zelfs op het ultrasonische membraan. Dat gebeurt vooral wanneer je je toestel lange tijd ongebruikt laat staan zonder het te reinigen. Een jaarlijkse ontkalking is alvast aan te raden. Je kan dat uiteraard met een grondig onderhoud combineren.

Als je diffuser niet meer werkt, kan je onderstaande stappen proberen te volgen:

  • Controleer het reservoir. Als het leeg is, moet het opgevuld worden.
  • Controleer de metalen plaat in de diffuser. Als er stof of vloeistof aanwezig is, verwijder je die best met behulp van een wattenstaafje.
  • Controleer of de kabel goed op het apparaat en de voeding is aangesloten.
  • Controleer de plaats van de diffuser. Voor de beste ervaring staat die bij voorkeur op een vlakke en stabiele ondergrond, anderhalve meter boven de grond en beschermd tegen luchtstromen. Zorg ervoor dat je je diffuser alleen binnenshuis en op kamertemperatuur gebruikt. 


Als bovenstaande stappen het probleem niet verhelpen, kan je ons team
contacteren. Wij helpen je graag verder. 

We vinden het fijn je als nieuwe klant te mogen verwelkomen. Een account aanmaken, is helemaal gratis en stelt ons in staat om je met regelmatige promoties en verrassingen te verwennen. 

In je account kan je aangeven welke communicatie je van ons wil ontvangen en zelfs of je helemaal geen communicatie van ons wil ontvangen. Je kan je ook uitschrijven via onze website of via de link onderaan onze e-mails. Geef gerust door waarom je onze nieuwsbrief liever niet meer krijgt. Je feedback is voor ons enorm waardevol. Uiteraard ontvang je na je uitschrijving wel nog steeds communicatie over je geplaatste bestellingen

Je kan al je gegevens vanuit je account beheren. Nadat je bent ingelogd, kan je je naam, wachtwoord of telefoonnummer wijzigen. Je kan ook je standaardaflever- en factuuradres toevoegen en aangeven welke communicatie je van ons wil ontvangen. Let er wel op dat het niet mogelijk is om je e-mailadres in je account aan te passen. Als je liever een ander e-mailadres zou gebruiken, moet je een nieuw account aanmaken. 

Wij willen dat je optimaal van onze luxeproducten kan genieten. Onze collecties zijn met zorg samengesteld en grondig getest om je kwaliteit te garanderen. Mocht je product toch niet helemaal aan je verwachtingen voldoen, horen we graag van je. 

Op vrijwel al onze artikelen vind je een unieke batchcode. Die is voor ons zeer waardevol om de kwaliteit van onze producten te waarborgen en te verbeteren. Daarom vragen we je het desbetreffende product te bewaren, zodat we het indien nodig verder kunnen onderzoeken.

Laat ons gerust weten hoe je je product hebt ervaren. We kijken dan hoe we je kunnen helpen. Het zou ons erg helpen als je de batchcode van je product meestuurt. Ons team zorgt er dan uiteraard zo snel mogelijk voor dat je weer van je favoriete artikel kan genieten. 

Al onze ongeopende cosmetica heeft een houdbaarheid van minimaal twee jaar – als je die op de juiste manier bewaart. Na opening is de houdbaarheid beperkt. Hoelang je je product kan bewaren, vind je op de verpakking. Die datum is een indicatie voor het aantal maanden dat het product na opening gebruikt kan worden. Bewaar je artikelen altijd op een koele, droge en donkere plek

Al onze ongeopende cosmetica heeft een houdbaarheid van minimaal twee jaar – als je die op de juiste manier bewaart. Na opening is de houdbaarheid beperkt. Hoelang je je product kan bewaren, vind je op de verpakking. Die datum is een indicatie voor het aantal maanden dat het product na opening gebruikt kan worden. Bewaar je artikelen altijd op een koele, droge en donkere plek

Hoewel al onze producten zorgvuldig zijn samengesteld en getest, kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat je huid onverwacht op één van onze ingrediënten reageert. Dat betekent niet per se dat er iets mis is met het product, maar voor jou is het alleszins geen leuke ervaring. Mocht er van een ernstige reactie sprake zijn, raden we je ten zeerste aan om meteen een arts voor medisch advies te contacteren. 

Wanneer je vermoedt dat je een allergische reactie hebt gekregen door één van onze producten te gebruiken, willen we je in elk geval adviseren om het gebruik ervan te stoppen. We kijken uiteraard graag wat we nog meer voor je kunnen betekenen. Geef ons daarom de volgende informatie door:

  • naam van het product
  • of je het product online of in één van onze winkels hebt gekocht
  • de reactie die je hebt ervaren
  • hoelang na het gebruik de reactie is opgetreden
  • of je al een arts gecontacteerd hebt

Samen met jou zoeken we dan naar een passende oplossing. Ondanks dat we je adviseren om het product niet meer te gebruiken, willen we je wel vragen het desbetreffende product te bewaren. Zo kunnen we het verder onderzoeken

Heb je een kortingscode ontvangen bij je bestelling die je graag zou verzilveren? Dan kan je die gemakkelijk aan je winkelmandje op onze (mobiele) website toevoegen. Kortingscodes zijn momenteel niet te verzilveren in onze app. Werkt je kortingscode niet? Dan adviseren we je om de voorwaarden na te kijken. Je code kan inmiddels verlopen zijn of kan misschien niet met promoties of codes gecombineerd worden die al in je winkelmandje staan. 

Tip: als je niet meteen raad met je code weet, kan je via WhatsApp, Messenger of telefonisch een bestelling plaatsen. Pak gerust een heerlijke kop thee en wij helpen je met alle liefde verder. We kunnen je eigenlijke bestelling plaatsen, je van advies voorzien en je helpen de juiste keuze te maken. Door je kortingscode te verzilveren, ga je automatisch akkoord met de bijbehorende voorwaarden

Wanneer je je klanten of partners met een prachtig geschenk wil verrassen, zit je bij ons goed. We inspireren je graag over alle opties qua relatiegeschenken, kerstpakketten en interieuressentials om je kantoor stijlvol in te richten. Aarzel niet om ons te contacteren als je je aankoop voor commerciële doeleinden wil gebruiken. 

Om onze producten te ontwikkelen, combineren we het beste van de natuur met geavanceerde wetenschap. We gebruiken zoveel mogelijk ingrediënten van natuurlijke oorsprong en zorgen ervoor dat die duurzaam worden geproduceerd. Ook het behoud van natuurlijke bronnen houden we in het oog. Alternatieven die in een laboratorium ontwikkeld zijn, hanteren we alleen als die nodig zijn voor de productveiligheid en het milieu of wanneer we naar eigenschappen zoeken die niet aan de natuur ontleend kunnen worden.

Clouds of Happiness is resoluut tegen dierenproeven. We hebben één van onze individuele ingrediënten of eindproducten nooit op dieren getest en werken niet samen met leveranciers die dat wel doen. 

De meeste van onze producten zijn veganvriendelijk, omdat ze niet met ingrediënten van dierlijke oorsprong ontwikkeld zijn. De volledige ingrediëntenlijst is op de verpakking van elk product te vinden, net als op onze website. Laat ons iets weten als je vragen over een specifiek product zou hebben en als je wil weten of de ingrediënten ervan veganvriendelijk zijn. Wij controleren het voor je!